TrÓmits i gestions
Publicat el 5 de juliol de 2016
Peticiˇ de l'identificador digital
  • Descripciˇ
    Aquest trÓmit permet obtenir un certificat digital, el document electr˛nic que associa unes dades de signatura a la identitat d'una persona fÝsica, amb valor legal. La signatura electr˛nica que contÚ el certificat Ús equivalent a la signatura manuscrita i considera el fitxer informÓtic signat com a document electr˛nic equivalent al document escrit a tots els efectes legals.
  • Preu
    Gratu´t
  • Qui el pot demanar

    La persona interessada.

    La validaciˇ del certificat digital davant de l'entitat de registre colĚlaboradora l'ha de fer obligat˛riament la persona titular del certificat.

    Excepcionalment, ho pot demanar una altra persona en nom del titular amb la solĚlicitud del certificat digital legitimada mitjanšant una acta notarial.

  • Quan es pot demanar
    Durant tot l'any.
  • Termini de solĚlicitud
    No n'hi ha.
  • Requisits a complir
    NomÚs els majors d'edat podran obtenir l'idCAT
  • Documentaciˇ que cal aportar
    Cal aportar la documentaciˇ del llistat segŘent:
  • 1. Dades identificatives de la persona interessada (fÝsica-DNI/NIE o jurÝdica-NIF).
  • 2. Document identificatiu original i vigent :  DNI, NIE, NIF de la persona interessada.
  • 3. Fotoc˛pia del document identificatiu
  • 4. SolĚlicitd d'emissiˇ del certificat si el ciutadÓ l'ha fet des de www.idcat.cat
  • TrÓmit pas a pas

    L'emissiˇ del certificat consisteix en el procediment a travÚs del qual l'operador del registre genera el certificat al ciutadÓ.
    En el moment que emetem el certificat, el ciutadÓ rep automÓticament una notificaciˇ al correu electrˇnic que apareix al certificat, on se li comunica que ja pot procedir a descarregar el certificat idCAT. Per a fer-ho, haurÓ d'anar a la web http://www.idcat.cat/, i descarregar el certificat seguint les instruccions del document de compareixenša o del correu electr˛nic.
    Un cop fet aix˛, el ciutadÓ ja podrÓ utilitzar el seu certificat idCAT.

  • Termini de resoluciˇ
    Per la naturalesa del trÓmit no es contempla un termini preestablert.
  • Com solĚlicitar el trÓmit

    Presencialment a l'entitat de registre Oficina d'Atenciˇ de la Vila de l'Ajuntament d'Arenys de Munt
    Rbla. Francesc MaciÓ, 59
    08358 Arenys de Munt

  • Normativa general que afecta al trÓmit

    Llei 39/2015, Procediment Administratiu Com˙ 
    Llei 40/2015, de rŔgim jurÝdic de les administracions p˙bliques 

    Llei 11/2007, del 22 de juny, d'accÚs electr˛nic dels ciutadans als serveis p˙blics.
    Llei 29/2010, del 3 d'agost, de l'˙s dels mitjans electr˛nics al sector p˙blic de Catalunya.

  • Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accÚs electr˛nic dels ciutadans als serveis p˙blics.
  • Directiva 1999/93/CE, de 13 de desembre, per la que s'estableix un marc comunitari per a la signatura electr˛nica.
  • Llei 59/2003, de 19 de desembre, de signatura electr˛nica.
  • Efectes del silenci administratiu
    Per la naturalesa del trÓmit no es contempla.
  • Normativa reguladora del silenci administratiu

    Llei 39/2015, Procediment Administratiu Com˙ 
    Llei 40/2015, de rŔgim jurÝdic de les administracions p˙bliques 

  • └mbit TemÓtic
    Relaciˇ amb l'Administraciˇ
^